fire emblem forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


het is een forum over het beste spel namelijk: fire emblem
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Merric's Grammar Nazi en Woordencursus

Ga naar beneden 
+2
Merric
MarthLowell
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
MarthLowell

MarthLowell


Aantal berichten : 333
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 31
Woonplaats : Aritia / Altea

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 9:52 am

Wattefuma.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://fuckyeahmarth.tumblr.com/
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 9:53 am

~Available in English only. u_u
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Grammar Nazi Moment   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 10:18 am

~ Obviously OoC

Tessa; Dan heb je het toch maar getroffen hè, met slimme kinderen.
Pap; Nou, daar heb ik anders nog weinig van gemorken.
Meh; *mompel/zeurtoon* En dan ben je nog wel zelf diegene met foute grammatica op het werkwoord "merken".

En toen ging hij snel terug naar het echte gesprek zonder een reactie te geven >:'D Gedissssst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 10:36 am

Thaha. xD He got owned~!

Mijn Nederlands lijdt nog altijd echt vreselijk onder mijn Engels. ewe Ik zeg ook werkwoorden 2/3 x fout. En "het" of "de" word nu ook al wel slightly irritanter xD *heeft heel snel de neiging tot gewoon altijd "de" gebruiken cuz of "the"*
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 10:46 am

Tja, mijn NL gaat er ook steeds meer op achteruit xD
Maar dan moet de methode ook niet eens zoveel fouten maken. En onbegrijpelijke regels maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 10:50 am

Yeah.. Maar zoiezo. Echt veel heb je ook niet meer aan Nederlands als je Engels kan. xD Tegenwoordig kent bijna iedereen die taal, so. u3u

..En het is so much more epic. ;u;
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 10:50 am

Yup. Engels ish mooi en gedachtengangovernemend e.e *denkt de halve dag in het Engels*
Terug naar boven Ga naar beneden
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 10:55 am

Same. xD

Soms dan wil ik ook gewoon iets zeggen en dan out of nowhere blab ik de Engelse vertaling zonder het door te hebben o_o; En well, dan voel je je echt AWKWARD als al die mensen je dan aan gaan staren en je het je dan pas realiseert xD ..
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 11:02 am

Nah, als ik iets moet vertalen en ik kom er niet op ben ik meestal wel bewust dat ik eerst in het Engels begin met vertalen, maar het probleem is dat mensen die dat soort vertalingen vragen nooit Engels kunnen, so xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 11:06 am

xD ah.
Oh ik kan er echt NIET TEGEN als mensen Engels gaan zeuren maar de Nederlandse grammatica ervoor gebruiken. e3e For some reason heb ik dan altijd echt zoiets van PRAAT GOED ENGELS OF PRAAT HET NIET >u<
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 11:09 am

Soms heb ik daar wel eens last van maar dan is het ook wel eens dat sommige dingen in de Engelse en Nederlandse grammatica hetzelfde zijn, terwijl mn gedachten roepen dat het dan fout is in het Engels xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 11:15 am

Yeah xD Ik heb het juist altijd andersom, ik gooi Engelse grammatica op sommige Nederlandse zinnen gewoon uit automatisme, maar dan klopt daar ook niets meer van. ;u;
Terug naar boven Ga naar beneden
Eliwood

Eliwood


Aantal berichten : 3660
Registratiedatum : 12-03-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 11:51 am

Roy. schreef:
~ Obviously OoC

Tessa; Dan heb je het toch maar getroffen hè, met slimme kinderen.
Pap; Nou, daar heb ik anders nog weinig van gemorken.
Meh; *mompel/zeurtoon* En dan ben je nog wel zelf diegene met foute grammatica op het werkwoord "merken".

En toen ging hij snel terug naar het echte gesprek zonder een reactie te geven >:'D Gedissssst.
OOC: Ik zit hier echt hardop te lachen xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Eliwood

Eliwood


Aantal berichten : 3660
Registratiedatum : 12-03-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 11:55 am

Merric schreef:
xD ah.
Oh ik kan er echt NIET TEGEN als mensen Engels gaan zeuren maar de Nederlandse grammatica ervoor gebruiken. e3e For some reason heb ik dan altijd echt zoiets van PRAAT GOED ENGELS OF PRAAT HET NIET >u<
*gaat voor de rest van dit topic geen 'ooc' meer typen omdat het dat toch is*
Dat ben ik helemaal met je eens x3
Mijn Nederlands is volgens mij nog wel een heel stuk beter dan mijn Engels, maar ik heb wel regelmatig dat ik het Nederlandse woord kwijt ben terwijl ik het Engelse nog wel gewoon weet. Zoals daarnet... wat is het Nederlandse woord voor 'vocabulary'?
Terug naar boven Ga naar beneden
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:05 pm

Eliwood schreef:
*gaat voor de rest van dit topic geen 'ooc' meer typen omdat het dat toch is*
Dat ben ik helemaal met je eens x3
Mijn Nederlands is volgens mij nog wel een heel stuk beter dan mijn Engels, maar ik heb wel regelmatig dat ik het Nederlandse woord kwijt ben terwijl ik het Engelse nog wel gewoon weet. Zoals daarnet... wat is het Nederlandse woord voor 'vocabulary'?
Uh... Taal..schat? D: Idk eigenlijk.. xD
Ik vergeet ook altijd het Nederlandse woord voor "Eagle", "Protective" {Bescherm.. Beschermerig? ._. Ofzo} en "Hourglass" <- tho die weet ik inmiddels wel, juist omdat ik hem zo vaak opgezocht heb. xD

En het stomme is, dan denken mensen altijd dat ik het Engelse woord niet ken {of de betekenis ervan niet weet}, terwijl het juist andersom is xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:09 pm

WOORDENSCHAT o___o

Terug naar boven Ga naar beneden
Eliwood

Eliwood


Aantal berichten : 3660
Registratiedatum : 12-03-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:12 pm

Ik heb het net even opgezocht, woordenschat blijkbaar :p < OLOL dat zegt Roy net ook xD
Eagle = ik zou 'adelaar' of 'arend' zeggen, maar eagle klinkt beter (noem eens een Nederlands woord dat beter klinkt dan de Engelse versie...)
Van 'protective' zou ik 'beschermend' zeggen x3

Sommige Engelse stopwoordjes zouden echt HEEL stom zijn als je ze steeds naar het Nederlands zou vertalen.
(en hoe vertaal je 'though' eigenlijk? xD)
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:17 pm

Err, ondanks
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:17 pm

Neewacht da's meer "although" -_-
Terug naar boven Ga naar beneden
Eliwood

Eliwood


Aantal berichten : 3660
Registratiedatum : 12-03-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:18 pm

In mijn Engelse taalgebruik overuse ik though nogal, en vooral omdat het steeds aan het einde van de zin staat...
Terug naar boven Ga naar beneden
Roy.

Roy.


Aantal berichten : 3996
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:20 pm

Same, same. <- makkelijker dan "ik ook" -_-

Err. Though. Ehm.

Vertaler:
al
ofschoon
wel
hoewel
alhoewel
Terug naar boven Ga naar beneden
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:20 pm

...Hey, dan zat taalschat tog best in de buurt. u3u

xD.. Yeah. Dat word lastig idd. Engelse woorden zijn like 11 van de 10 x beter dan de Nederlandse. o3o
Er was er wel een waarbij ik van het Engelse woord zoiets had van "Okay. Wtf. ;u;" maar idk meer welke dat was.. D:

OHJA. "Beschermend!" XD ..Geez, "Beschermerig" klinkt nu echt heel failend .3.;

'Though' zou iets zijn als.. Um.. "echter" ofzo ._. Het klinkt heel stom om dat achter een zin te zetten, echter <- .. See. ;u;
Terug naar boven Ga naar beneden
Eliwood

Eliwood


Aantal berichten : 3660
Registratiedatum : 12-03-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:26 pm

Oh, sorry, ik vind 'ofschoon' zo'n akelig rotwoord. Ik vind het klinken als 'óf de tafel is vies óf de tafel is schoon. Óf vies, of schoon.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Merric

Merric


Aantal berichten : 1146
Registratiedatum : 08-03-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Khadein

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:36 pm

Yeah.. xD Net zoals, er was ook een specific woord voor "grappig" ofzo in het moeilijk-nederlands {zo noem ik het maar . xD Definition van 'moeilijk-nederlands'; Alle woorden waarbij ik kortsluiting krijg als je ze tegen me zou zeggen. Definition daarvan; ...Veel. o3o;} waar ik echt NIET TEGEN KAN als mensen dat zeggen. -u-
Terug naar boven Ga naar beneden
Eliwood

Eliwood


Aantal berichten : 3660
Registratiedatum : 12-03-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Pherae

Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Emptydo apr 26, 2012 12:41 pm

Merric schreef:
Yeah.. xD Net zoals, er was ook een specific woord voor "grappig" ofzo in het moeilijk-nederlands {zo noem ik het maar . xD Definition van 'moeilijk-nederlands'; Alle woorden waarbij ik kortsluiting krijg als je ze tegen me zou zeggen. Definition daarvan; ...Veel. o3o;} waar ik echt NIET TEGEN KAN als mensen dat zeggen. -u-
*krijgt spontaan hoofdpijn van die uitleg*
Ik denk dat ik je wel begrijp x3

Oh, en wat ook irritant is: soms lees ik een Engels woord dat ik nog niet ken, dan gebruik ik een vertaler, en daar rolt dan een -blijkbaar Nederlands- woord uit waar ik totaal niks mee opschiet omdat ik dat ook niet ken xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merric's Grammar Nazi en Woordencursus   Merric's Grammar Nazi en Woordencursus Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Merric's Grammar Nazi en Woordencursus
Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
fire emblem forum :: Fire emblem games :: Fire emblem Shadow dragon-
Ga naar: