fire emblem forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


het is een forum over het beste spel namelijk: fire emblem
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Bevrijdt vandaag nog een laguz!

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Tormod

Tormod


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 27
Woonplaats : Begnion

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 12:43 pm

Goedemorgen, middag, avond, wat u dan ook het liefst wilt horen,

Ik heb BELANGRIJK nieuws! Belangrijk nieuws voor iedereen, dus luister goed!

Zoals iedereen weet zijn de verhoudingen tussen beorc en laguz lang niet altijd zo goed. Beorc mogen laguz niet altijd, laguz mogen beorc niet altijd, dit is een feit. Maar geeft dat de ene kant dan meteen een geldig excuus om de andere kant in een kooitje te stoppen? Geeft het ze een goede reden om het andere ras te behandelen als oud vuil, als iets wat je zielloos voor je laat werken tot het zijn waarde verliest, om het dan gewoon maar af te slachten zodat je er vanaf bent? Nee! Precies, en dat dacht ik ook.

Maar raad eens wat er dagelijks gebeurd? Hebben jullie enig idee hoeveel laguz er dagelijks als slaven behandelt worden en geen enkele zekerheid hebben of ze ooit nog vrije levens zouden kunnen leiden? Hebben jullie enig idee hoe deze gemarteld worden, mishandelt, en hoe er absoluut NIETS is wat deze laguz voor zichzelf kunnen doen om aan die onderdrukking te ontsnappen?

Ikzelf ken een aantal laguz -- persoonlijk -- die ook in deze situatie gezeten hebben, en het is absoluut wreed!

Laguz zijn niet anders dan wij. Natuurlijk, ze hebben een aantal eigenschappen van een tijger, vogel of kat, maar maakt dat ze meteen minderwaardig dan wij? Maakt het feit dat ik rood haar heb mij in de kern anders dan degene met groen haar? Nee! Waarom zouden een paar strepen over hun gezicht, of een staart, of iets anders uitziende oren dan zo'n verschil maken?

Heel veel van ons beorc denken toch nog dat de laguz puur slavenmateriaal zijn, en hier moeten we vanaf. De laguz in deze situaties kunnen hier zelf niets tegen doen, maar WIJ kunnen dat WEL! Daarom vraag ik u, dames en heren, steun de Laguz Emancipation Army in onze strijd tegen het oneerlijke, tegen de gruwelijke slavernij veroorzaakt door deze racistische monsters!
We doen wat we kunnen om de laguz te helpen, maar we hebben daar UW hulp bij nodig! Sluit u aan bij ons goede doel en bevrijdt vandaag nog een laguz!

.. Namens de Laguz Emancipation Army en elke laguz die op dit moment nog gevangen zit -- bedankt voor uw aandacht, en we rekenen op u!
Terug naar boven Ga naar beneden
Frederick.

Frederick.


Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 36
Woonplaats : Ylisse

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 12:51 pm

Panne en Yarne zouden het hier volledig mee eens zijn. De taguel zijn om dit soort redenen extreem zeldzaam geworden. Ze zijn inderdaad gelijkwaardig aan de anderen en verdienen gelijke behandeling.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://tinyurl.com/amazingpoem
Sothe.

Sothe.


Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 19-05-15
Woonplaats : Like you wanna know.

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 12:51 pm

Tormod schreef:
Maakt het feit dat ik rood haar heb mij in de kern anders dan degene met groen haar?
Nou....
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 28
Woonplaats : Regna Ferox

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 12:52 pm

Ah! E-er zijn dus toch m-meer als de Taguel? P-Panne zou hier zo blij mee zijn..!
M-maar slavenij is... toch wel heel wat...minder...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tormod

Tormod


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 27
Woonplaats : Begnion

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 12:59 pm

Sothe. schreef:
Nou....
Nee, Sothe. Het antwoord is nee.

Olivia. schreef:
M-maar slavenij is... toch wel heel wat...minder...
Precies! En toch gebeurt het nogsteeds. Daarom doen wij ons best om het zo goed mogelijk tegen te gaan.

Frederick. schreef:
Panne en Yarne zouden het hier volledig mee eens zijn. De taguel zijn om dit soort redenen extreem zeldzaam geworden. Ze zijn inderdaad gelijkwaardig aan de anderen en verdienen gelijke behandeling.
.. Ik weet niet wat Taguel zijn, maar ik ben blij dat je het met me eens bent! Het wordt hoognodig tijd dat de rest van de wereld dit ook inziet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Frederick.

Frederick.


Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 36
Woonplaats : Ylisse

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:09 pm

Om eerlijk te zijn had ik nog niet vaak van Laguz met eigenschappen van katten of vogels gehoord, maar de taguel, die eigenschappen van konijnen hebben, hebben het ook zwaar gehad in Ylisse.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://tinyurl.com/amazingpoem
Tormod

Tormod


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 27
Woonplaats : Begnion

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:25 pm

Dan zijn we er zeker ook voor de taguel! Ander continent of niet, vrijheid en gelijkheid is voor iedereen, en DAT is waar we voor vechten!
Terug naar boven Ga naar beneden
Frederick.

Frederick.


Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 36
Woonplaats : Ylisse

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:28 pm

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://tinyurl.com/amazingpoem
Sothe.

Sothe.


Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 19-05-15
Woonplaats : Like you wanna know.

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:31 pm

Konijn-laguz...?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tormod

Tormod


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 27
Woonplaats : Begnion

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:35 pm

Ja. Dat zeggen ze net! Wel opletten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Frederick.

Frederick.


Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 36
Woonplaats : Ylisse

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:41 pm

Ze zijn niet zo knuffelig als je misschien zou denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://tinyurl.com/amazingpoem
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 28
Woonplaats : Regna Ferox

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:43 pm

Ze zijn heel sterk..
Terug naar boven Ga naar beneden
Sothe.

Sothe.


Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 19-05-15
Woonplaats : Like you wanna know.

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:44 pm

Tormod schreef:
Ja. Dat zeggen ze net! Wel opletten.
Ik let op. Ik probeerde het me alleen in te beelden. Het is toch wat anders dan de Katten tot aan de vogels toe..
Terug naar boven Ga naar beneden
Frederick.

Frederick.


Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 36
Woonplaats : Ylisse

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:45 pm

Inderdaad, hun kracht en felheid mag zeker niet onderschat worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://tinyurl.com/amazingpoem
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 28
Woonplaats : Regna Ferox

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:49 pm

Daarbij is vooral Panne heel zelfverzekerd...
Ah, kon ik daar maar van leren...

Maar ze heeft niet veel keus om sterk te zijn..
de Taguel zijn bijna uitgestorven..
het is zo.. zielig...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tormod

Tormod


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 27
Woonplaats : Begnion

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:52 pm

Bijna uitgestorven?! Wacht, wachtwachtwacht! Hoe is dat gebeurt? Toch niet weer door de beorc?
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 28
Woonplaats : Regna Ferox

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:54 pm

Beorc? [ Vragende blik. ]
Nou.. door.. de mensen. Panne vertelde ons dat mensen haar hele kudde had uitgejaagd...


[ wacht wat is het juiste woord voor well hun kudde ding. konijnen. oops. help. ]
Terug naar boven Ga naar beneden
Tormod

Tormod


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 27
Woonplaats : Begnion

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 1:58 pm

.. Oh kom op! Wat is dat toch met die vijandigheid -- nu ook al in een situatie waar het bijna tot uitsterven leidt? Wanneer zien mensen eens in dat het FOUT is om de laguz zo te behandelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 28
Woonplaats : Regna Ferox

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 2:02 pm

Ze is de laatste van haar soort... Soort van - als we haar zoon niet meerekenen... maar dat is een lang verhaal..

[ HA IK MAAKTE EEN PUN DOEI. ]
Terug naar boven Ga naar beneden
Sothe.

Sothe.


Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 19-05-15
Woonplaats : Like you wanna know.

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 2:07 pm

Uitsterven van een Laguz-soort? Nou heb ik persoonlijk niet zo veel met ze, maar zelfs ik kan opmerken dat dat iets is wat niet zomaar mag of kan gebeuren. Peh.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tormod

Tormod


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 27
Woonplaats : Begnion

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 2:14 pm

Nee, NEE! Dat is wel het LAATSTE wat er mag gebeuren! De mensen die hier verantwoordelijk voor zijn mogen blij zijn dat ze mij nog niet tegengekomen zij-- Nee, dat mogen ze niet, want ik GA ze nog tegenkomen, en dan zijn ze alles behalve blij. Oh, hier komen ze echt niet mee weg!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sothe.

Sothe.


Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 19-05-15
Woonplaats : Like you wanna know.

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 2:18 pm

Woah, Tormod, wacht! Als die groep mensen het voor elkaar krijgt een hele Laguzsoort neer te halen, moeten ze wel absurd sterk zijn. Je gaat niet alleen daarheen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tormod

Tormod


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 27
Woonplaats : Begnion

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 2:27 pm

Dan neem ik wat vrienden mee, ook goed! Sterk of niet, iedereen heeft een zwakte, en ik zal die persoonlijk vinden voor ze! Bastards!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sothe.

Sothe.


Aantal berichten : 521
Registratiedatum : 19-05-15
Woonplaats : Like you wanna know.

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 2:33 pm

Oh, natuurlijk.. ik viel onder vrienden, hm?
Ach, niet dat ik niet sowieso al enige interesse had om mee te gaan.
... En nee, niet voor jouw gezelschap.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 19-05-15
Leeftijd : 28
Woonplaats : Regna Ferox

Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Emptydi mei 19, 2015 2:50 pm

I-Ik geloof dat Panne jullie graag zou helpen..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevrijdt vandaag nog een laguz!   Bevrijdt vandaag nog een laguz! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bevrijdt vandaag nog een laguz!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
fire emblem forum :: Cafe :: Algemene topics-
Ga naar: